زباله گاه‌های سرخس مجوز زیست‌محیطی ندارند!
زباله گاه‌های سرخس مجوز زیست‌محیطی ندارند!
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: در حال حاضر هیچ‌کدام از زباله گاه‌های شهری و روستایی شهرستان سرخس مجوز زیست‌محیطی ندارند.

موسی غلام‌زاده سراب در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، ضمن تشکر از توجه شهروندانی که به بهداشت و محیط زیست شهر و روستای خود توجه دارند، اظهار کرد: مکاتبات مختلفی با دهیاری‌ها درباره جانمایی دقیق زباله گاه‌ها در راستای مدیریت پسماندهای روستایی با نظر کارشناسان محیط زیست انجام دادیم که متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام از دهیاری‌ها نسبت به معرفی زمین برای زباله گاه اقدام نکردند.

رئیس اداره محیط زیست سرخس با اشاره به اینکه طبق مصوبه کارگروه پسماند شهرستان، شهرداری شهر سرخس و مزداوند پیگیر مستندات لازم برای ارائه و دریافت مجوز زیست‌محیطی هستند، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌کدام از زباله گاه‌های شهری و روستایی این شهرستان مجوز زیست‌محیطی ندارند.

وی یادآور شد: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها مصوبه مجلس شورای اسلامی، مدیریت اجرایی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عهده بخشداری‌ها است.

غلام‌زاده سراب اضافه کرد: همچنین بر اساس همین قانون، مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به عهده تولیدکننده و در صورت تبدیل آن به پسماندهای عادی به عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس در پایان بیان کرد: طبق ماده ۸ قانون یادشده نیز، مدیریت اجرایی می‌تواند هزینه‌های مدیریت پسماند را از تولیدکننده پسماند با تعرفه‌ای که طبق دستورالعمل وزارت کشور توسط شوراهای اسلامی برحسب نوع پسماند تعیین می‌شود دریافت و فقط صرف هزینه‌های مدیریت پسماند کند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس