نماز جمعه باید به جایگاه واقعی خودش بازگردد/ روحانیون، مبلغ حضور مردم در نماز جمعه باشند
نماز جمعه باید به جایگاه واقعی خودش بازگردد/ روحانیون، مبلغ حضور مردم در نماز جمعه باشند
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نماز جمعه سرخس در 5 سال گذشته رشد کمی و کیفی داشته است، گفت: نماز جمعه باید به جایگاه واقعی خودش برگردد و تلاش کنیم تا این سنگر مهم نظام و انقلاب رشد کند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در جلسه عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان سرخس با تأکید بر اینکه فلسفه این جلسه حضور حداکثری مردم در نماز جمعه شهرستان است، اظهار کرد: هر کس در این میقات مهم می‌خواهد نقشی داشته باشد، می‌تواند در جلسات عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان شرکت کند.

امام‌جمعه سرخس جلسات عمومی ستاد نماز جمعه را مایه خیرات و برکات دانست و افزود: پیشنهاد‌های اعضای حاضر در جلسات عمومی ستاد به کمیسیون‌های تخصصی این ستاد ارسال و برای نماز جمعه شهرستان هدف‌گذاری و عملیاتی می‌شود.

وی نماز جمعه را سنگر مهم انقلاب و نظام برشمرد و تصریح کرد: نماز جمعه باید به جایگاه واقعی خودش برگردد و تلاش کنیم تا این سنگر مهم نظام و انقلاب رشد کند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تأکید بر اینکه حضور در نماز جمعه ثواب یک حج و یک عمره دارد، بیان داشت: منظور از ثواب حج شتاب و مبادرت به نماز جمعه و ثواب عمره انتظار اقامه نماز عصر پس از نماز جمعه است.

امام‌جمعه سرخس به شعارنویسی احادیث مربوط به فضیلت‌های نماز جمعه در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: اگر روحانیون و امامان جماعت مساجد، شب‌های جمعه در بین دو نماز فضیلت حضور در نماز جمعه را برای نمازگزاران بیان کنند، شاهد حضور حداکثری مردم در این سنگر مهم انقلاب و نظام هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه شهرستان سرخس در ۵ سال گذشته هم رشد کمی و هم رشد کیفی داشته است، خاطرنشان کرد: کمیته جوانان ستاد نماز جمعه باید پویاتر شود تا شاهد حضور حداکثری نوجوانان و جوانان و به‌خصوص دانش آموزان در نماز جمعه شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس