پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه المان شهدای گمنام مزداوند
پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه المان شهدای گمنام مزداوند
شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه المان شهدای گمنام این شهر گفت: دومین سالگرد شهدای خوشنام شهر مزداوند همزمان با دهه اول محرم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ششم شهریورماه سال ۹۶ بود که پس از مدت ها رایزنی و پیگیری و با مساعدت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور دو شهید گمنام برای تشییع و تدفین وارد شهر مزداوند شدند و در مراسمی باشکوه در پارک محله این شهر به خاک سپرده شدند.

حال پس از گذشت دو سال از این موضوع با شهردار شهر مزداوند به گفتگو نشستیم تا در جریان آخرین وضعیت پروژه یادمان شهدای گمنام شهر مزداوند قرار بگیریم.

محمد گل محمدی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تاکید بر اینکه رویکرد توسعه فرهنگ عمومی با تکیه بر ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی از اولویت های اجرایی حوزه مدیریت شهری مزداوند است، اظهار کرد: در این راستا و پس از روی کار آمدن شورای اسلامی دوره پنجم و انتخاب شهردار و با هماهنگی فرماندار وقت شهرستان به عنوان رئیس هیئت امنای شهدای گمنام شهر مزداوند اقدامات، رایزنی و مکاتبات برای تعیین تکلیف سازه المان یادبود و سایر مراحل اداری آغاز شد.

شهردار مزداوند افزود: پس از ۶ ماه پیگیری و رایزنی حضوری با مدیرکل وقت بنیاد حفظ آثار استان توانستیم در بهار ۹۷ طرح المان شهدای گمنام شهر مزداوند را توسط یکی از خیرین که مشاور ذی صلاح نیز بود را تهیه و تاییدیه لازم را از مراجع مربوطه کشوری دریافت کنیم.

وی ادامه داد: پس از دریافت مجوزهای لازم جلسه ستاد ساماندهی ساخت المان شهدای گمنام شهر مزداوند در مرکز شهرستان برگزار شد و اعضای این ستاد تعهداتی را قبول و شهرداری مزداوند به عنوان متصدی اصلی برای ساخت این المان و پیگیری های اداری، ستادی و اجرایی معرفی شد.

گل محمدی تصریح کرد: تمامی اعضای هیئت امنای شهدای گمنام مزداوند به علاوه ارگان هایی همچون شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق و آستان قدس رضوی نیز تعهداتی را قبول کردند که بخشی از آن ها تامین شده و مابقی در سیر مراحل اداری است.

شهردار مزداوند عنوان کرد: با توجه به انجام تعهدات این شهرداری و شورای اسلامی شهر مزداوند،  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه ناحیه سرخس و شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، عملیات ابتدایی عمرانی این پروژه شامل برجسته سازی و اجرای سنگ اصلی قبور، اجرای فونداسیون سازه، اجرای اسکلت اصلی و ساماندهی محوطه پیرامونی آن با مجموع پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سایر اعضای ستاد بتوانیم در آینده نزدیک شاهد اتمام این پروژه باشیم و از فواید معنوی آن آحاد شهروندان، مهمانان، گردشگران و زائران آستان مقدس رضوی بهره مند شوند.

گل محمدی با اشاره به برگزاری دومین سالگرد شهدای گمنام شهر مزداوند بیان داشت: با تصمیم هیئت امنای شهدای گمنام شهر مزداوند، مراسم دومین سالگرد این شهدای عزیز همزمان با دهه اول محرم و در روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه در محل قبور این شهدا واقع در پارک محله شهر مزداوند برگزار می شود که ضمن دعوت از تمامی شهروندان شهرستان و روستاییان معزز بخش مرزداران امید است مراسمی درخور شان و مقام این عزیزان برگزار کنیم.

مزار شهدای گمنام شهر مزداوند شهرستان سرخس در پارک محله شهر مزداوند واقع شده که عملیات عمرانی آن به صورت رسمی از اواخر مردادماه سال جاری آغاز و امید است با همت دستگاه های مربوطه، این پروژه در پاییز امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس