آیت‌الله مصباح در فتنه ۸۸ برای تأیید ولایت، مُهر سکوت‌ها را شکستند
آیت‌الله مصباح در فتنه ۸۸ برای تأیید ولایت، مُهر سکوت‌ها را شکستند
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: آیت‌الله مصباح در فتنه 88 برای تأیید ولایت، مُهر سکوت‌ها را شکستند و بصیرت افزایی کردند که فتنه گران می‌خواهند «ولایت» که روح انقلاب است را از جامعه بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام‌جمعه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تسلیت درگذشت علامه محمدتقی مصباح یزدی اظهار کرد: ایشان عالمی جلیل‌القدر، مفسری عظیم الشان، فقیهی انقلابی، فیلسوفی گران‌بها و عمار انقلاب و رهبری بودند.

امام‌جمعه سرخس افزود: شخصیتی امروز دار فانی را وداع گفتند که از دیدگاه علمای بزرگ، فردی بسیار تأثیرگذار بودند و شاگردان زیادی را برای تربیت جامعه معرفی کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح در رشته‌های علوم انسانی و جامعه‌شناسی، فلسفه، اصول و تفسیر مهارت بالایی داشتند، تصریح کرد: ایشان شاگرد مکتب علمای بزرگی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و امام خمینی (ره) بودند.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: آیت‌الله مصباح در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و از جهت سیاسی و انقلابی هم با انقلاب و ولایت، با بصیرت تمام رفتار کردند.

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: ایشان سفارش‌های اکیدی در رابطه با ارادت و اطاعت از رهبری داشتند و رهبری را به‌عنوان یک مدیر الهی، بصیر و لایق می‌دانستند و همگان را به تبعیت از ایشان سفارش می‌کردند.

وی بیان کرد: آیت‌الله مصباح در فتنه ۸۸ برای تأیید ولایت، مهر سکوت‌ها را شکستند و بصیرت افزایی کردند که فتنه گران می‌خواهند «ولایت» که روح انقلاب است را از جامعه بگیرند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: آیت‌الله مصباح در انتخابات مختلف برای فرستادن کاندیدای اصلح و انقلابی، بسیار کوشا بودند و فعالیت‌های روشنگری و بصیرتی داشتند تا افراد متخصص، متعهد و انقلابی در پست‌های کلیدی به کار گرفته شوند.

امام‌جمعه سرخس ادامه داد: ایشان همچنین برای ادای تکلیف نیز در دورانی با درخواست علمای بزرگ کشور، در مجلس خبرگان رهبری هم حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح، بازوی ولایت و رهبری و چشم‌وچراغ انقلاب بودند؛ ایشان هم جهاد علمی و عملی و هم جهاد سیاسی داشتند و در این مسیر نیز به بصیرت افزایی پرداختند تا ولایت که روح انقلاب است، تقویت شود.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان گفت: با رحلت ایشان، خلأ بزرگی برای عالم اسلام به وجود آمد که امیدواریم خدای متعال به درجات این عالم بیفزاید و این جای خالی را به احسن وجه پر کند.

انتهای پیام/