آمریکا نماد نظام استکباری دوران معاصر است/ خون شهدا نظام اغتشاشاتی دشمن را جمع کرد
آمریکا نماد نظام استکباری دوران معاصر است/ خون شهدا نظام اغتشاشاتی دشمن را جمع کرد
حجت‌الاسلام بختیاری گفت: با قاطعیت نیروهای مسلح بدنه اغتشاشات در کشور درهم کوبیده شد و نظام اغتشاشاتی دشمن را خون شهدا جمع کرد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: انسان باتقوا استکبارستیز است؛ اصل جوهره تقوا این است که انسان در برابر خدا برای خودش منیتی قائل نباشد.

امام جمعه سرخس افزود: انسان باتقوا در برابر اوامر الهی تسلیم است؛ او عبد و بنده است؛ انسان باتقوا در برابر شیاطین جنی و انسی می‌ایستد.

وی بیان کرد: راهبرد اساسی همه انبیای الهی استکبارستیزی بوده است؛ انسان باتقوا از طاغوت فاصله می‌گیرد و تسلیم او نمی‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: استکبار در فرهنگ انبیای الهی سه چیز است؛ استکبار عبادی، یعنی انسان از عبادت خدا سرپیچی کند؛ وقتی انسان خدا را عبادت نکرد، در پی آن استکبار سیاسی رخ می‌دهد، فرعون این گونه بود و انسان‌های زمان خودش را گروه گروه کرد و بر آن‌ها حکومت ظالمانه کرد.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: وقتی استکبار سیاسی رخ داد، استکبار مالکیتی و ربوبی خودش را نشان می‌دهد؛ فرعون ادعای خدایی کرد و خودش را همه کاره عالم معرفی کرد.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه آمریکا نماد نظام استکباری دوران معاصر است، گفت: بعد از دو جنگ جهانی آمریکا با زورگویی و چپاولگری تبدیل به یک قدرت جهانی شد؛ در سند امنیت ملی آمریکا راهبرد سلطه بر جهان را نوشتند.

وی عنوان کرد: حاکمیت جهانی یکی از راهبردهای سلطه آمریکا است؛ راهبرد دیگر تسلیم ملت‌ها با اعمال فشارهای نظامی، اقتصادی و جنگ‌های نیابتی است؛ دیگر راهبرد آمریکا ممانعت از توان ملی کشورهای مستقل است.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه شیوه‌های آمریکا برای تحقق سلطه فشار، تهدید و تحریم است؛ افزود: دیگر راهبرد آمربکا کودتا و جنگ نرم است؛ آمریکا با این راهبردها بی‌نهایت به بشریت ظلم کرده است.

خطیب نماز جمعه سرخس تصریح کرد: کابوس آمریکا از وقتی شروع شد که در منطقه آسیا انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت؛ انقلاب اسلامی نقطه عطفی بر پایان سلطه آمریکا در ایران شد.

امام جمعه سرخس ادامه داد: نظریه‌پردازی و مقاومت‌سازی در مقابل استکبار در ایران شکل گرفت؛ احیای اسلام و مقابله با غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل و دفاع از مظلومیت فلسطین و وحدت جهان اسلام از راهبردهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: دشمنان هر کاری کردند، نور این انقلاب خاموش نشد؛ با رهبری امامین انقلاب و حضور در صحنه مردم همه فتنه‌های آن‌ها خنثی شده است.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: بعد از اینکه انقلاب ما چهل ساله شد و روحیه و گفتمان مقاومت صادر شد، دشمنان دیگر احساس کردند، به‌هیچ عنوان نمی‌توانند از جبهه مقاومت خودشان را خلاص کنند، از این رو تمام مستکبران تمرکزشان را بر زدن محور مقاومت گذاشتند و منتظر یک اتفاق بودند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: دشمن جنگ احزابی علیه نظام اسلامی راه انداخت و با اغتشاشات امنیت کشور را خدشه‌دار کردند؛ دشمن جنگ ترکیبی راه انداخته و روی گسل‌های اختلافی فعال است؛ نوک پیکان این جنگ هم نوجوانان و جوانان هستند.

وی تصریح کرد: با قاطعیت نیروهای مسلح بدنه اغتشاشات از کشور ما جمع شد و نظام اغتشاشاتی دشمن را خون شهدا جمع کرد و اغتشاشات در هم کوبیده شد.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: جنایت شنیع حرم شاهچراغ توسط داعش، ملت ایران را هوشیارتر کرد؛ دشمنان در آستانه ۱۳ آبان سه نفر از بهترین دانش‌آموزان نظام اسلامی در بهترین مکان به را خاک و خون کشیدند؛ مردم ما چهره مظلوم آن کودک ۶ ساله را در بیمارستان دیدند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: طلبه عزیز که هیچ جرمی نداشت و محب اهل بیت علیهم‌السلام بود، آرمان عزیز را مظلومانه به شهادت رساندند؛ جوانان ما باید بدانند اگر امنیت را از دست بدهند، تروریست‌ها همه را از دم تیغ می‌گذرانند.

وی اظهار کرد: امروز «ایران» هدف اغتشاشات است؛ دشمنان ما دست‌بردار نیستند؛ همین دیشب امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان عنوان کرد: افتخار ما امروز شهید سلیمانی، شهید حججی و شهدای دانش‌آموز حرم شاهچراغ است.

انتهای پیام/