آلوده شدن سفارت آلمان به جاسوسی، پیروی از اقدامات استعماری آمریکا است
آلوده شدن سفارت آلمان به جاسوسی، پیروی از اقدامات استعماری آمریکا است
جعفر قنادباشی درباره گمانه‌زنی‌ها در ارتباطات سفیر برلین در ایران با موساد گفت: اینکه آلمان‌ها سفارتشان را به اقدامات جاسوسی آلوده بکنند، پیروی از اقدامات آمریکایی‌ها بوده که سفارتشان در هر منطقه‌ای تبدیل به لانه جاسوسی شده است.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اقدام اخیر آلمان در تروریستی شناختن حزب‌الله لبنان و همچنین گمانه‌زنی‌ها در ارتباطات سفیر برلین در ایران با موساد اظهار کرد: هر چند دولت آلمان در عرصه‌های اقتصادی به موفقیت‌هایی دست یافته، اما در عرصه سیاسی بسیار ضعیف عمل می‌کند و نگاهش به مسائل سیاسی سطحی و حتی از برخی کشورهای عقب‌مانده آفریقایی پایین‌تر است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: دولت آلمان نشان داده در مسائل سیاسی بینش لازم را به کار نمی‌گیرد و از طرفی در حفظ استقلال کشورش کاملاً تحت تأثیر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بوده که این مسئله بسیار عجیب است.

وی با بیان اینکه دولت آلمان تاکنون نتوانسته از عقبه صنعتی و اقتصادی خود در مسائل سیاسی بهره بگیرد، تصریح کرد: نشان واضح این مسئله تروریستی شناختن حزب‌الله لبنان به‌عنوان یک حزب رسمی و قانونی در لبنان است که ضعیف بودن دولت آلمان در تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی را آشکارتر می‌کند.

قنادباشی در ادامه درباره گمانه‌زنی‌ها در ارتباطات سفیر برلین در ایران با موساد بیان کرد: اینکه آلمان‌ها سفارتشان را به اقدامات جاسوسی آلوده بکنند، پیروی از اقدامات آمریکایی‌ها است که سفارتشان در هر منطقه‌ای تبدیل به لانه جاسوسی شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: اینکه آلمان‌ها مثل آمریکایی‌ها مقاصد سیطره طلبانه و استعماری ندارند، ضرورتی ندارد که از یک جاسوس به‌عنوان سفیر استفاده کنند، آن‌هم جاسوسی که در خدمت دیگران باشد.

وی تصریح کرد: سفیر کشوری که به اقدامات جاسوسی دست می‌زند و این جاسوسی اگر به نفع دیگری باشد، بدترین نوع حکومت را نشان می‌دهد، یعنی سفارت به‌جای اینکه منافع آلمان را تأمین کند در حال از بین بردن منافع این کشور است و این یک خطر بزرگ و سرشکستگی برای آلمان است.

انتهای پیام/