آقایان به‌راحتی ۸ هزار میلیارد وام می‌گیرند درحالی‌که جوان ما برای دو میلیون وام باید کفش آهنی بپوشد/ فساد اقتصادی جامعه را دچار فاصله عظیم طبقانی می‌کند
آقایان به‌راحتی ۸ هزار میلیارد وام می‌گیرند درحالی‌که جوان ما برای دو میلیون وام باید کفش آهنی بپوشد/ فساد اقتصادی جامعه را دچار فاصله عظیم طبقانی می‌کند
امام جمعه سرخس آلودگی اقتصاد کشور به فساد را یکی از مهم‌ترین موانع شکوفایی اقتصاد عنوان کرد و گفت: جوان ما برای وام دومیلیونی باید کفش آهنی بپوشد، بعدازآن طرف به چند نفر 8 هزار میلیارد وام می‌دهند و این کمر اقتصاد کشور را می‌شکند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: سؤالی که مطرح است اینکه آیا مبارزه با استکبار ادامه دارد یا خیر؟ که مقام معظم رهبری سال گذشته پاسخ این سؤال را دادند و فرمودند، خودتان را برای مبارزه با استکبار آماده کنید.

 

امام‌جمعه سرخس افزود: راه مبارزه با استکبار یک روز تسخیر لانه جاسوسی بود و امروز حضور بامعرفت در میدان‌های علمی و اقتصادی است.

 

وی یکی از راه‌های مبارزه با استکبار را جهاد علمی دانست و تصریح کرد: جهاد علمی و مجهز شدن به سلاح علم و معرفت و فتح قله‌های علمی یکی از راه‌های مبارزه با استکبار است.

 

ارژنگ ادامه داد: اگر در عرصه علمی کشوری ضعیف باشد، یک کشور ضعیف و جاهل باقی می‌ماند و به‌راحتی توسط استکبار پایمال می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس عدم وابستگی اقتصاد کشور به بیگانگان را از دیگر راه‌های مبارزه با استکبار عنوان کرد و افزود: متأسفانه هنوز بخشی از اقتصاد ما وابسته به نفت بوده و موجب شود تا آمریکایی‌ها با حمایت از سعودی‌ها با کاهش قیمت نفت به اقتصاد کشور ما خدشه وارد کنند.

 

امام‌جمعه سرخس در ادامه به موانع شکوفایی اقتصاد کشور اشاره و بیان داشت: یکی از موانعی که جلوی شکوفایی اقتصاد کشور را گرفته، حوزه معرفتی برخی از مدیران ما است که مطرح می‌کنند، بدون همگرایی با غرب نمی‌توان اقتصاد کشور را شکوفا کرد.

 

وی بیان داشت: با اقدامات بوروکراتیک و عادی نمی‌توان اقتصاد کشور را شکوفا کرد، به‌خصوص درزمانی که دشمن به اقتصاد ما هجوم آورده و در جنگ اقتصادی هستیم.

 

ارژنگ یکی دیگر از موانع شکوفایی اقتصاد کشور را مانع اجتماعی دانست و اظهار داشت: بااینکه اسم مسلمان را یدک می‌کشیم اما در مسئله مصرف، یکی از مسرف‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

 

خطیب نماز جمعه سرخس آلودگی اقتصاد کشور به فساد را یکی از مهم‌ترین موانع شکوفایی اقتصاد برشمرد و تصریح کرد: جوان ما برای وام دومیلیونی باید کفش آهنی بپوشد، بعدازآن طرف به چند نفر ۸ هزار میلیارد وام می‌دهند و این کمر اقتصاد کشور را می‌شکند.

 

وی با تأکید بر اینکه آلودگی اقتصاد به فساد، جامعه را دچار یک فاصله عظیم طبقانی می‌کند، عنوان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با استکبار تقویت اقتصاد مردمی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/