آغاز به کار قرارگاه عملیات مردمی مبارزه با کرونا در سرخس/ سپاه تا شکست کرونا در کنار مدافعان سلامت است
آغاز به کار قرارگاه عملیات مردمی مبارزه با کرونا در سرخس/ سپاه تا شکست کرونا در کنار مدافعان سلامت است
آذرکیش با اشاره به آغاز به کار قرارگاه عملیات مردمی مبارزه با کرونا طرح شهید سلیمانی در سرخس گفت: افزایش ضریب بهداشت در محله‌های سطح شهرستان، بیماریابی فعال، کمک مومنانه و همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان بر اساس اعلام نیازی که دارند، از جمله اهداف ما در این قرارگاه مردمی است.

مجید آذرکیش، فرمانده سپاه سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره انجام قاطع وظایف و تصمیم‌ها برای مقابله با بیماری کرونا و همکاری بسیج و سپاه برای کنترل و مهار این ییماری اظهار کرد: در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و تغییر روش‌های مبارزه با ویروس کرونا امروز قرارگاه عملیات مردمی مبارزه با ویروس کرونا طرح شهید سلیمانی را در سپاه شهرستان تشکیل دادیم تا روند مبارزه با این ویروس سرعت پیدا کند.

فرمانده سپاه سرخس افزود: اعتقاد ما این است و وظیفه داریم که در پاسخ به فرمان رهبری، ظرفیت‌هایی که در مجموعه بسیج و سپاه داریم برای مبارزه با این ویروس به میدان بیاوریم.

وی با بیان اینکه اهداف مختلفی را در این قرارگاه دنبال می‌کنیم، افزود: افزایش ضریب بهداشت در محله‌های سطح شهرستان، بیماریابی فعال، کمک مومنانه و همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان بر اساس اعلام نیازی که دارند، از جمله اهداف ما در این طرح است.

آذرکیش اضافه کرد: در بحث افزایش ضریب بهداشت در محله‌ها گروه‌های امر به معروف بسیج فعال می‌شوند و در این راستا ضمن هشدارهای لازم، اقداماتی همچون توزیع ماسک را هم این گروه‌ها دارند.

فرمانده سپاه سرخس بیان کرد: در حوزه بیماریابی و هدایت بیماران به مراکز بهداشت و همچنین واکسیانسیون، بهداری سپاه به کمک شبکه بهداشت و درمان می‌رود و در صورت نیاز نقش کمک‌کننده را ایفا می‌کند.

وی به کمک‌های مومنانه اشاره و تصریح کرد: بیمارانی که از سوی مرکز بهداشت شهرستان به ما معرفی می‌شوند و نیازمند کمک باشند و یا آسیبی از کرونا به معیشت آن‌ها وارد شده، بسته‌های معیشتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

آذرکیش گفت: به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کردیم که هر جا نیاز به کمک باشد، از تجهیرات تا نیروی انسانی مجموعه بسیج و سپاه وارد میدان می‌شود.

فرمانده سپاه سرخس خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیات مردمی مبارزه با ویروس کرونا طرح شهید سلیمانی در تمامی پایگاه‌های بسیج سطح شهرستان و همچنین گروه‌های جهادی از امروز فعال می‌شوند و تا زمان شکست و مهار این ویروس پشتیبانی از مدافعان سلامت ادامه دارد.

وی در پایان عنوان کرد: این قرارگاه هر روز تشکیل جلسه می‌دهد و و روزانه گزارش‌گیری داریم تا اگر اعلام نیازی از سوی شبکه بهداشت و درمان می‌شود، در کمترین زمان پاسخ بدهیم.

انتهای پیام/