آزادی ۱۰۴۰ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی
آزادی ۱۰۴۰ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی
رئیس شورای حل اختلاف ستاد دیه استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با کمک خیران عزیز و اقدام و همت مسئولان استان تعداد 1040 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های استان خراسان رضوی از زندان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در سال گذشته با کمک خیران عزیز و اقدام و همت مسئولان استان تعداد ۱۰۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های استان خراسان رضوی از زندان آزاد شدند.

 

رئیس شورای حل اختلاف ستاد دیه استان یادآور شد: از این تعداد زندانی، ۱۰۲۹ نفر زندانی مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

 

وی تصریح کرد: کل مبلغ محکومیت این زندانیان جرائم غیر عمد ۴۴ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان بود که ۱۶ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان آن را شکات تخفیف و گذشت کردند و مابقی به همت کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان از منابع استانی، کشوری، صندوق تامین، شرکت‌های بیمه، کمیته امداد، اعسار و وام‌های قرض‌الحسنه ستاد دیه استان جمع‌آوری و برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه امسال در ۱۳ شهر استان مراسم جشن گلریزان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۱۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندان‌های استان داریم که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، محکومیت مالی و ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان بوده و چشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند.

 

رئیس شورای حل اختلاف ستاد دیه استان در پایان تأکید کرد: هر مبلغی را خیرین با دست پرتوانشان در جشن گلریزان سرخس پرداخت کنند، حداقل ۴ برابر را از طریق ستاد دیه استان برای آزادی فرزندان این شهرستان هزینه خواهیم کرد.

انتهای پیام/