آبرسانی پایدار به ۱۷ روستای سرخس/ پروژه خط انتقال آب سد دوستی به سرخس از ۱۴ تیر قابل بهره‌برداری شد
آبرسانی پایدار به ۱۷ روستای سرخس/ پروژه خط انتقال آب سد دوستی به سرخس از ۱۴ تیر قابل بهره‌برداری شد
پور وحدتی گفت: با اجرای پروژه حفر چاه، آبرسانی به 17 روستای شهرستان سرخس که پیش‌ازاین از سد دوستی آبرسانی می‌شدند، پایدار شد.

امیر پور وحدتی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه آبرسانی پایدار به ۱۷ روستای تحت پوشش مجتمع گلزار سرخس از مصوبات سفر پارسال استاندار خراسان رضوی به این شهرستان بود، اظهار کرد: برای این پروژه نیاز به حفر چاه بود که به دلیل حفر چاه در نوار مرزی، مجوزهای آن در ابتدا از آب منطقه‌ای و مرزبانی اخذ، سندهای آن تهیه و پیمانکار پروژه نیز مشخص شد.

وی با تأکید بر اینکه برای این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: دلیل حفر این چاه این است که این ۱۷ روستا آب خود را از سد دوستی تهیه می‌کنند و به دلیل کاهش نزولات جوی که ممکن است منبع آب پایداری در درازمدت وجود نداشته باشد، شرکت به فکر حفر چاه در برخی مناطق افتاده که مشکلی در آینده به وجود نیاید.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس خاطرنشان کرد: بیشتر روستاهایی که در تهیه آب شرب در این شهرستان خودگردان بودند، تحت پوشش آبرسانی امور آب و فاضلاب قرار گرفتند و فقط چهار درصد جمعیت روستاهای زیر ۲۰ تا ۳۰ خانوار ما خودگردان هستند که با پیگیری‌های انجام‌شده با تأمین اعتبارات، این جمعیت هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

پور وحدتی در ادامه به پروژه خط انتقال آب سد دوستی به سرخس اشاره و تصریح کرد: مصوبه تغییر و تحول این پروژه بین شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب انجام‌شده و از ۱۴ تیرماه پروژه قابل بهره‌برداری شده است.

وی در پایان گفت: به دلیل طولانی شدن زمان بهره‌برداری از این خط، گندزدایی آن در حال انجام است و ان‌شاءالله هفته آینده پروژه به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

انتهای پیام/۴۰۰۴

خبرنگار: احسان بابائی